Strict Standards: mktime(): You should be using the time() function instead in /profiles/g/gr/gre/greenhome/greenhome.com.ua/modules/system/etc.php on line 128

Strict Standards: mktime(): You should be using the time() function instead in /profiles/g/gr/gre/greenhome/greenhome.com.ua/modules/system/etc.php on line 128

Strict Standards: mktime(): You should be using the time() function instead in /profiles/g/gr/gre/greenhome/greenhome.com.ua/modules/system/etc.php on line 128

Warning: Creating default object from empty value in /profiles/g/gr/gre/greenhome/greenhome.com.ua/modules/system/etc.php on line 378

Warning: Creating default object from empty value in /profiles/g/gr/gre/greenhome/greenhome.com.ua/modules/system/etc.php on line 378

Warning: Creating default object from empty value in /profiles/g/gr/gre/greenhome/greenhome.com.ua/modules/system/etc.php on line 378

Warning: Creating default object from empty value in /profiles/g/gr/gre/greenhome/greenhome.com.ua/modules/system/etc.php on line 378

Warning: Creating default object from empty value in /profiles/g/gr/gre/greenhome/greenhome.com.ua/modules/system/etc.php on line 378

Warning: Creating default object from empty value in /profiles/g/gr/gre/greenhome/greenhome.com.ua/modules/system/etc.php on line 378

Warning: Creating default object from empty value in /profiles/g/gr/gre/greenhome/greenhome.com.ua/modules/system/etc.php on line 378

Warning: Creating default object from empty value in /profiles/g/gr/gre/greenhome/greenhome.com.ua/modules/system/etc.php on line 378

Warning: Creating default object from empty value in /profiles/g/gr/gre/greenhome/greenhome.com.ua/modules/system/etc.php on line 378

Warning: Creating default object from empty value in /profiles/g/gr/gre/greenhome/greenhome.com.ua/modules/system/etc.php on line 378

Warning: Creating default object from empty value in /profiles/g/gr/gre/greenhome/greenhome.com.ua/modules/system/etc.php on line 378

Warning: Creating default object from empty value in /profiles/g/gr/gre/greenhome/greenhome.com.ua/modules/system/etc.php on line 378

Warning: Creating default object from empty value in /profiles/g/gr/gre/greenhome/greenhome.com.ua/modules/system/etc.php on line 378

Warning: Creating default object from empty value in /profiles/g/gr/gre/greenhome/greenhome.com.ua/modules/system/etc.php on line 378

Warning: Creating default object from empty value in /profiles/g/gr/gre/greenhome/greenhome.com.ua/modules/system/etc.php on line 378

Warning: Creating default object from empty value in /profiles/g/gr/gre/greenhome/greenhome.com.ua/modules/system/etc.php on line 378

Warning: Creating default object from empty value in /profiles/g/gr/gre/greenhome/greenhome.com.ua/modules/system/etc.php on line 378

Warning: Creating default object from empty value in /profiles/g/gr/gre/greenhome/greenhome.com.ua/modules/system/etc.php on line 378

Warning: Creating default object from empty value in /profiles/g/gr/gre/greenhome/greenhome.com.ua/modules/system/etc.php on line 378
GreenHome - Затори в легенях Києва
GreenHome
Головна Новини Статті Форум Відео Зелена дошка Зелена бібліотека Написати нам листа Про GreenHome
Розділи -> Статті -> ЕКОЛОГІЯ -> Затори в легенях Киє...
Затори в легенях Києва

Затори на дорогах – це не лише привід для роздратування водіїв, а й серйозна проблема для міста і довкілля. Яка ж причина хаосу на столичних шляхах та чи є шанс його подолати?

Звична картина: з восьмої (а то й сьомої) години ранку по всьому місту виростають довжелезні черги з автомобілів. Київська міська державна адміністрація називає 65 місць систематичного виникнення заторів. Звичайно ж, це дратує, але загалом уже не дивує на сьогодні нікого з містян.

Дороги потопають у потоках автівок не просто так: щодня в Києві купують у середньому 60 легковиків. Наскільки збільшиться ця цифра, якщо додати машини, що до того були в ужитку, - невідомо. Цього року прогнозують у продаж іще 350 тисяч автомобілів, але вузькі міські шляхи аж ніяк не готові до надшвидкісного поповнення.

Забиті до краю дороги вносять дисбаланс: водії не реагують на червоне, виїжджають на зустрічну смугу, аварії частішають, роздратування застає людей ще до того, як вони встигають приїхати на роботу. Проте, моральне напруження – не найгірший результат автомобільного буму.

Як відомо, вихлопні гази мають шкідливий вплив на атмосферу. Вони є продуктами окислення та неповного згоряння вуглеводневого палива і, власне, головною причиною підвищення припустимих концентрацій токсичних речовин в атмосфері. Вони ж збільшують концентрацію канцерогенів – хімічних речовин, які здатні призводити до утворення злоякісних пухлин у людини, потрапляючи в організм. У великих містах вихлопні гази викликають появу смогів. Не хотілося б вірити, що на Київ чекає доля Пекіна: висока запиленість та вихлопи більш ніж 3 мільйонів машин зафарбовують небо білявим кольором. Страшно навіть уявити, що відбувається за таких умов, коли влітку підвищується температура.

Шкоду вихлопних газів для людського організму давно доведено медиками. Проте, є деякі нові дані, які виявили спеціалісти університету Південної Каліфорнії: людині достатньо ходити там, де повітря забруднене вихлопними газами, - і в неї з’являються такі само шанси дістати інфаркт, як у будь-якого активного курця. Частки, що вивільняються під час спалювання вуглеводню, легко потрапляють в альвеоли разом із повітрям. Після цього в організмі виникають хронічні запальні процеси, що призводять до зміни характеристик крові, потовщання стінок сонних артерій.

Київська міська адміністрація констатує наявність автомобільної проблеми Києва, проте заспокоює тим, що вживає усіх можливих заходів. Найпопулярнішим нововведенням є суворий як ніколи нагляд за неправильно припаркованими машинами. Та чи є воно ефективним? Наприклад, ще на початку цього року КМДА ухвалила рішення про придбання 30 нових евакуаторів. Враховуючи непристосованість київських доріг до великого потоку машин, можна й без зайвих розрахунків передбачити результати цієї акції. На пустому місці виникають затори, адже евакуатор під час роботи займає дві смуги і дуже часто в центрі міста в години пік з’являється скупчення машин, яке просто не може роз’їхатися з величезним евакуатором. Іще один нюанс – неправильно паркуються здебільшого через те, що немає достатньої кількості стоянок. От і страждає наш Київ – найзеленіше місто Європи і п’яте за кількістю ввезених нових авто.

Як же вийти із жахливої ситуації, що склалася в Києві? У розв’язанні проблеми є два підходи: заходи з боку влади і самих громадян.

Владні структури могли б значно полегшити життя містові, якби приділяли більше уваги контролю стану автомобілів. Значно знизити вміст вуглеводнів у вихідних газах можна застосуванням у якості палива природного газу. Також варто звернути увагу на налагодження двигуна, адже його специфіка також упливає на токсичність. Треба ретельно здійснювати техогляд, тому що це не лише пунктик у черговій відомості, а доля машини: їздити їй чи ні? Звичайно ж, шкода старих автомобілів, та ще й економія – ласий шмат для будь-кого. Але на кому в результаті економимо? На собі ж. Колосальний вплив на зменшення кількості шкідливих викидів справляє організація руху в місті, бо велика їх частина утворюється саме в заторах.

Стимулом до скорочення обсягу викидів вихлопних газів має бути зацікавленість у зменшенні витрат палива. Часто наводять такі цифри: в Україні на тисячу осіб припадає 145 машин, тоді як, скажімо, у Німеччині – 600. Найбільша відмінність полягає в тому, що в Німеччині більшість машин – малогабаритні легковики. У Європі знають, як грамотно економити і приділяють достатню увагу проблемам екології. Цілком нормальним явищем є пересування на велосипедах, для них спеціально обладнані не лише стоянки, а й доріжки на пішохідних частинах.

Нарешті, ще один захід, до якого могла б звернутися КМДА – перехід до більш екологічних видів громадського транспорту. Акцент варто зробити на електротранспорті, зокрема, оновити трамвайний парк. На Подолі сьогодні майже зруйновано трамвайні шляхи, але їх відновлення або заміна новими безшумними лініями була б сприятливою для екології міста. До того ж, раніше трамваї були достатньо популярним видом транспорту в Києві, чому б не відновити добру традицію?

У найближчій перспективі запровадження європейських норм для України неможливе, проте лишається другий підхід до розв’язання проблеми – екологічна свідомість громадян. Відомо, що 22 вересня відзначають День без машин. Жителі понад 150 французьких та італійських міст взяли участь у цій акції, відмовившись на день від пересування приватним транспортом. Чому б українцям не спробувати пожаліти своє довкілля й не перейти на більш економні види транспорту? Чому б не звільнити простір на дорогах, послуговуючись малогабаритними автівками? Якщо в Голландії на кожну родину припадає хоча б по два велосипеди, в Україні чомусь прагнуть іншого стандарту – мінімум по дві машини. Найпарадоксальніше те, що багатьом із нас можна було б спокійно подолати шлях, що ми його намітили, пішки за 15-20 хвилин. Згадаймо нарешті про легені нашого зеленого міста, поки воно не вкрилося смогом та пилом!

Євгенія Перуцька


За зміст та достовірність статей відповідальність несе автор.
GreenHome 2006-2010

Пошук

Останні статті
Реклама
Зелена бібліотека
Нові надходження:

Як допомогти природі?
Що таке глобальна зміна клімату? Як ми можемо зупинити цей процес? Що кожен з нас може зробити для цього в повсякденному житті? Відповіді та рекомендації ви знайдете в цьому виданні.
Як допомогти природі?

Усі книжки зеленої бібліотеки ви можете переглянути за цим посиланням: дивитися усі книжки.

Книги надаються виключно для ознайомлення. Після ознайомлення, будь-ласка, видаліть файл з пк, інакше ви порушуєте діюче законодавство.

Форум – актуальні теми
Цікаве
Підтримка проекту
Якщо ви бажаєте підтримати проект матеріально – напишіть, будь-ласка, нам лист із темою donate і наш координатор обов’язково з вами зв’яжеться для уточнення деталей.

Посилання